Logo design – et vigtigt element ved virksomheds opstart

23 February 2020 Astrid Pedersen

editorial

Et lækkert og sigende firma logo betyder mere for en virksomheds image end man måske går rundt og spekulerer på i det daglige. Logoet er dog noget af det vigtigste for et brand. Tænk blot på McDonalds store M, Nikes Swoosh, eller diverse bilmærker som for eksempel Mercedes, Audi eller BMW. Selv om logoerne ikke indeholder ord, ”læser” vi dem alligevel, og ved præcis hvad de står for.

Et logo kan vokse sig stort og betydningsfuldt i den fælles bevidsthed, også selv om logoets ikon ikke har nogen direkte relation til virksomhedens produkt. Et eksempel er Macintosh, som udvikler og fremstiller computere, telefoner og andre digitale produkter – og har et æble som logo.

Man behøver som forbruger ikke at kende historien bag dette logo for umiddelbart at forbinde det berømte logo med helt bestemte produkter. Dette viser i hvor høj grad en virksomhed er identificeret ved sin grafiske og visuelle repræsentation, nemlig logoet. Og derfor giver det mening for også din virksomhed fra starten at få fremstillet et logo, som kunder og øvrige interessenter kan bruge som pejlemærke, når de skal identificere virksomheden i junglen af danske firmaer med lignende produkter og ydelser.

Lad en professionel designer formgive dit firma logo

Af samme grund bør du ikke overlade design af virksomhedens logo til tilfældighederne – eller til amatører. Logo design er andet og mere end blot en krusedulle på papir. Det er resultatet af en nøje gennemtænkt og gennemarbejdet proces, hvor designeren sætter sig ind i virksomhedens behov og ønsker, og der ud fra skitserer logoet. Teknisk skal et firma logo også opfylde en del krav. Det skal være skalerbart og udført i farver, som gør sig lige godt på skærm, på papir, og på tekstil, i fald du skal have et firma flag.

Du kan læse mere, og få et stærkt tilbud på logo design, på Logoshop.dk

More articles